SNÅLA, VISST, MEN INTE MOT VÅRA KUNDER

Lågt pris med mening

Att vanligt folk med normaltjocka plånböcker ska kunna bo bra, har varit grunden i vår affärsidé sedan vi började för över tjugo år sedan.

Våra bostäder har låga boendekostnader – klart lägre än de flesta av våra konkurrenters. Den låga kostnaden ger fler människor möjlighet att äga en nybyggd bostad.  

Priset är vår främsta konkurrensfördel. Därför lägger vi stor möda på att ta reda på vad våra kunder egentligen har råd med. Vi backar dessutom upp vår tydliga prisfilosofi med en försäljningsmodell som bygger på demokrati, och inte på vassa armbågar.

Men det låga priset kommer inte av sig självt – det kommer av låga kostnader. Vi är absolut inte dumsnåla, utan snarare småländskt snillrika. Det betyder att vi bara lägger kraft och pengar på sådant som våra kunder tycker är viktigt, men inte på sådant de struntar i.

Vi vill uppnå ett lågt pris med mening. Det är något helt annat än att bygga billigt.


Ekologiskt är ekonomiskt

Hur vi gör våra bostäder och områden miljömässigt hållbara.

Klokt byggda hus

Hur vi förhåller oss till kvalitet i både processer och material.

Vi bygger för gemenskap

Hur vi som byggbolag främjar demokrati och integration.