Nöjda kunder som betalar lite mindre

Inte nog med att våra kunder betalar mindre än genomsnittet för en nybyggd bostad - våra kunder är dessutom de nöjdaste i branschen! 

För oss på BoKlok är denna utmärkelse ett bevis på att det vi gör är rätt och att vi kan hålla det vi lovar. Men vi är inte nöjda där. Vi fortsätter givetvis vårt arbete för att fler ska kunna bo i ett tryggt, trivsamt och hållbart hem, till ett lågt pris.

Foto på Emelie Ekelund sälj- och marknadschef på BoKlok i Sverige

"Det är tack vare våra medarbetare som vi återigen får den här utmärkelsen"

”Här på BoKlok är vi väldigt glada och stolta över förstapriset. Särskilt roligt är det att vi ligger i topp i kategorin prisvärdhet eftersom vi vill att våra kunder ska få så mycket bostad som möjligt till ett så lågt pris som möjligt. Det är tack vare alla våra engagerade medarbetare som vi återigen får den här utmärkelsen. De jobbar hårt varje dag för att vi ska kunna skapa hållbara hem för de många människorna."

Emelie Ekelund
Sälj- och marknadschef på BoKlok Sverige

”Kundnöjdhet genomsyrar hela vår värdekedja”

"Kundnöjdhet genomsyrar hela vår värdekedja; allt från markköp, planering av våra hem och områden, produktion, försäljning och till när kunden väl flyttar in. Vi jobbar strukturerat med uppföljning av våra kundundersökningar och går noggrant igenom vad vi kan göra bättre. Ständiga förbättringar helt enkelt.”

Emelie Ekelund
Sälj- och marknadschef på BoKlok Sverige

Sveriges nöjdaste bostadskunder - för tredje gången på fem år

BoKlok mäts årligen tillsammans med andra bostadsutvecklare och bostadsbolag i en branschmätning där kundnöjdheten kartläggs och resulterar i ett nöjd-kund-index (NKI). Prognoscentret, som utför mätningarna är ett oberoende marknadsanalysföretag, och uppskattningsvis ingår lite drygt 85 procent av alla nyproducerade bostadsrätter i Sverige i undersökningen. Mätningen omfattar ett tiotal faktorer, däribland personlig service, bostadens kvalitet, prisvärdhet samt pålitlighet i form av att hålla löften.

BoKlok kom på förstaplats med ett NKI (nöjd kund-index) på 79, vilket kan jämföras med branschsnittet på 76. NKI beskriver hur nöjda bostadsköparna är med BoKlok och baseras på bostäder som färdigställts för inflyttning under 2020. I mätningen som sker i samband med inflyttning utvärderas bland annat personlig service, bostadens kvalitet, prisvärdhet samt pålitlighet i form av att hålla löften.

Mer om NKI-mätningen här

Porträtt på en familj som sitter på sitt trädäck och sonen leker med katten i gräsmattan

"Det känns tryggt att ha barn här"

"Det är härligt att bo i en lägenhet som känns som ett radhus. Vi hade turen att få välja en stor tomt, och har också fått förstora vår altan så den blev precis som vi vill ha den.

Inne är det visserligen compact living, men det går verkligen att göra mysigt. Vi har medvetet möblerat för att få lägenheten att se större ut, men upplever ändå att vi fått in allt vi vill och behöver.

Turordningsdragningen var spännande, så klart, men mycket rättvis. Vi har också fått hjälp och stöd genom hela köpprocessen, även efteråt när vi haft frågor, vilket känns jättebra."

Felicia och Jonas med Joel
Lägenhet, 4 rum och kök, 85 kvm

"Allt är nytt, fräscht och underhållsfritt"

"Vi trivs jättebra. Det är ett barnvänligt område med många kompisar i samma ålder, och till och med en blåbärsskog precis intill.

Vi är extra förtjusta i den halvöppna planlösningen mellan köket och vardagsrummet. Det är också smart med ytskikt som passar alla men samtidigt är lätta att göra till sina egna, till exempel med nya handtag på köksluckorna. Det känns lyxigt för en prisvärd peng.

Det enda vi som trebarnsfamilj önskar är lite mer förvaring – annars inget!"

Evelina och Patrik med barnen Signe, Stella och Elis
Radhus 117 kvm

Porträtt på en familj bestående av mamma, pappa och två döttrar som är nöjda köpare av en BoKlok bostad